Noi reglementări pentru motoarele de Formula 1 aprobate pentru 2026

Noi reglementări pentru motoarele de Formula 1 aprobate pentru 2026

Consiliul Mondial al Automobilelor a aprobat marți noile reglementări privind motoarele de F1 așteptate pentru 2026. O mică revoluție care deschide calea pentru sosirea unor noi producători de motoare precum Porsche, care ar trebui să-și unească forțele cu Red Bull.

Sosirea motoarelor hibride în F1 a avut loc în 2014. Și după unele evoluții, este de data aceasta o mică revoluție care se pregătește pentru 2026, cu multe modificări ale regulamentelor aprobate marți de Consiliul Mondial al Automobilelor FIA.

Concret, din 2026, MGU-H (sistemul de recuperare a energiei prin gaze de eșapament) va fi desființat, motoarele vor folosi combustibili 100% durabili și vor vedea o creștere a desfășurării energiei electrice cu până la 50% față de nivelurile actuale (puterea ERS va fi majorată la 350 Kw). Pentru a „menține spectacolul”, motoarele vor avea performanțe similare modelelor actuale, „folosind motoare V6 cu combustie internă de mare putere, cu turații mari”, dar cu debit redus de combustibil.

„Introducerea tehnologiei avansate de propulsie și a combustibililor sintetici durabili face parte din obiectivul nostru de a oferi beneficii utilizatorilor drumurilor și de a ne atinge obiectivul de zero carbon până în 2030” declară președintele FIA, Mohammed bin Sulayem.

Citeste si:  Deportivo si Celta Vigo in Primera

Costul de dezvoltare al acestor noi motoare va fi, de asemenea, plafonat din 2023. Iar obiectivul clar declarat este atragerea de noi producători de motoare. Gândul merge, evident, la Porsche, care ar trebui să-și unească forțele cu Red Bull. Cele două părţi păreau să aştepte ca soluţionarea să fie validată înainte de a-şi anunţa unirea. Deci nu ar trebui să întârzie. Cât despre Audi, o altă marcă a grupului VW, sosirea acestuia este programată și pentru 2026, dar nu se știe încă sub ce formă.

În plus, marți au fost aprobate și actualizări ale reglementărilor tehnice pentru sezoanele 2022 și 2023, pentru a rezolva problema marsuinei, un fenomen aerodinamic care provoacă vibrații enorme la monoloc, și pentru a garanta mai multe reguli de siguranță, privind arcul de siguranță care vizează protejarea piloților în monolocul acestora.

  1. […] a recunoscut că Red Bull și Ferrari sunt „în altă ligă” și a subliniat că acest lucru se poate datora unei diferențe radicale de design. Hamilton a […]

Comments are closed.

Sari la bara de unelte