Dieta vegetariana a lui Djokovic, incluzând postul

Dieta vegetariana a lui Djokovic, incluzând postul

Sârbul, numărul unu din lume alternează 16 ore fără mâncare cu alte 8 ore cu trei mese. Carnea este interzisă, el respectă 7 „porunci” alimentare în fiecare zi.

Într-un episod din Tennis United, podcast-ul video WTA, starul ATP i-a spus colegei sale spaniole Garbine Muguruza că după o copilărie ce a petrecut-o „de cealaltă parte” – în sensul alimentar – consumând carne chiar și de trei ori pe zi, de ceva timp, dieta sa a fost vegetariana (dar nu vegană) și implică ceea ce se numește post intermitent. 

„Încerc să păstrez 16 ore fără să mănânc sau, în orice caz, fără a ingera calorii semnificativ. Nu o pot face întotdeauna, dar îmi place ca un obicei ». În practică, regimul prevede 16 ore de post alternând cu 8 ore în care se iau două sau trei mese. Acest lucru ar permite optimizarea energiei prin gestionarea proceselor digestive.

Dar ce mănânci, Novak, când mănânci? „Îmi place să încep ziua cu puțină apă caldă și lămâie, câteva picături de argint, sunt bune pentru bacterii și detoxifiere”, a explicat Djokovic pentru Garbine. „Apoi mănânc un suc de legume sau un smoothie verde cu spanac, legume cu frunze și puțină spirulină.” Cu ceva timp în urmă, campionul Serbiei și-a dictat cele 7 „porunci” alimentare, care pot fi rezumate după cum urmează:

1) Crește-ți aportul de vitamina C și zinc. Doza recomandată variază între 5 și 7 grame pe zi de vitamina C și poate ajunge până la 10. Dacă găsiți zinc lichid, este mai bine decât o altă formă. Dacă nu găsiți zinc lichid, este recomandat să luați o doză în pastile de 3 până la 4 ori mai mari decât doza recomandată obișnuită.

2) Bea apă de lămâie caldă și puțină sare de mare pe stomacul gol în fiecare dimineață (eventual adăugați ghimbir și frunze proaspete de mentă). Bea apă de lămâie caldă de mai multe ori pe zi. Este recomandat să-l bei atunci când stomacul este cât mai gol.
3) Bea cât mai multe sucuri verzi și smoothie-uri cu legume cu frunze verzi (pătrunjel, spanac, kale …). Legumele cu frunze verzi creează o bază alcalină în organism care distruge agenți patogeni și viruși care persistă în medii acide.

4) Un mediu acid este cauzat de mâncare rapidă nesănătoasă, stres, griji, furie, băuturi zaharoase rafinate, produse lactate etc.

5) Consumați o porție mică de căței de usturoi într-o linguriță de miere cu scorțișoară. În plus, ulei de oregano sălbatic, ghimbir, ardei cayenne.

6) Apa de argint coloidal este extrem de eficientă pentru imunitate și pentru lupta împotriva otrăvurilor pe care le avem în organism.

7) Diverse tipuri de ceai și ierburi proaspete sunt întotdeauna binevenite. În special ceaiul Rtanj și ceaiul hibiscus.

Leave a Reply

Your email address will not be published.