Principalele tendințe în fundraising în 2022

Chiar dacă nu reprezintă ceva recent lansat, fundrising-ul reprezintă, totuși, o activitate populară și practicată activ chiar și în prezent. Totodată, acest lucru nu înseamnă că în toți acești ani fundrising-ul nu a evoluat. Realitatea constă în faptul că fundrising-ul evoluează constant, iar în fiecare an apar noi strategii și tendințe în acest domeniu.

Unii ar putea rămâne impresionați de cât de departe a ajuns și cât de mult a evoluat fundrising-ul. Sunt inventate noi idei de strânge fonduri, acestea sunt testate și, în cele din urmă, aplicate pe larg – începând de la abordări standarde, ajungând până la activități de fundraising cu implicarea sau targetarea platformelor de cazino online.

În acest articol vă prezentăm cele mai noi tendințe și cele mai ingenioase abordări din domeniul fundraisingului. Analiza acestor tendințe poate fi utilă în cazul în activați în acest domeniu, dar, totodată, va fi cel puțin interesant să citiți despre aceste tendințe, chiar dacă nu activați sau nu sunteți legat cu acest domeniu.

1. Utilizarea inteligenței artificiale

Inteligența artificială are atât de multe utilizări pentru organizațiile nonprofit, de la automatizarea marketingului până la furnizarea de informații despre donatorii. Aplicarea acestor tehnologii inovative permite organizațiilor nonprofit să obțină acces la un volum de informații mult mai mare, să poată utiliza mai multe opțiuni și, drept efect, să obțină mai mulți bani.

Iată câteva dintre modurile în care inteligența artificială este folosită în fundraising:

  • automatizarea procesului de colectare și filtrare a informațiilor despre donatori
  • sortarea informațiilor despre progresul activității de fundraising
  • mult mai multe date disponibile, cu mult mai puțin timp dedicat acestui aspect.

2. Utilizarea platformelor de Live Streaming

Aici trebuie să începem de la faptul că platformele de Live Streaming au devenit mult mai populare în timpul pandemiei de COVID-19. Una dintre distracțiile populare în rândul românilor legată de platformele de live streaming este jocul la un cazino live, de exemplu. Astfel, unii profesioniști din domeniu îți orientează eforturile spre aceste segment, mergând pe ideea de încheiere a dealurilor cu cazinourile online.

3. Participarea la evenimentele hibride

Evenimentele fizice și-au revenit practic în 2022, doar că, din motiv că pandemia ne-a determinat să valorificăm tot mai mult evenimentele online, în prezent tot mai populare sunt evenimentele hibrid. Aceste evenimente reprezintă un mix dintre evenimentele în format fizic și evenimentele în format online.

Citeste si:  Gael Monfils și Elina Svitolina, din nou împreună?

Trebuie să menționăm un lucru important aici – evenimentele online au început să devină populare încă înainte de COVID-19, iar organizațiile care se ocupă de fundraising au fost relativ lente în ceea ce privește adoptarea și valorificarea acestui potențial. Lucrurile s-au schimbat odată cu criza pandemică – din acel moment și până în prezent organizațiile de fundraising au reușit să “îmbrățișeze” aceste evenimente, găsind și modalități eficiente de a valorifica potențialul acestora. Din perspectiva fundraisingului, evenimentele de tip hibrid presupun următoarele avantaje:

  • Depășirea limitărilor geografice
  • Creșterea acoperirii prin ușurință de acces
  • Limitarea costurilor de călătorie și alte cheltuieli
  • Amplificarea vocilor care se pot simți mai confortabile pe ecran

4. Fundraising-ul peer-to-peer

Cel mai bun mod pentru o organizație ocupată de fundraising pentru a se face implicată, dar și pentru a reuși să implice comunitatea este oferirea unei șanse reale, dar și accesibile de a sprijini activ cauza. Această tendință actuală în 2022 presupune că organizațiile de fundraising nu fac decât să dea primul imbold, făcând cauză cunoscută și asigurându-se că aceasta ajunge în vizorul unui public cât mai larg.

După aceasta donatorii ajung singuri să se implice activ în campania de fundraising, prin strângerea de fonduri de la prieteni, familie, colegi, etc. O asemenea abordare nu doar că sporește volumul fondurilor adunate, ci și transformă donatorii în adevărați susținători ai cauzei caritabile.

Deseori această abordare este asociată cu conceptul de fondurile asistate de donatori (DAF). Acest concept există din 1931, dar și-a câștigat popularitatea relativ recent. Donatorii își donează fondurile, iar acestea sunt folosite de către organizații în investiții, cu scopul de a crește capitalul fundraisingului.

La fel ca orice cont de acțiuni, obligațiuni sau purtătoare de dobândă, acestea sunt strâns legate de succesul și eșecurile pieței de valori, dar având în vedere că piața de valori se descurcă atât de bine în acest moment, aceste fonduri au crescut în popularitate. Companii precum Vanguard și Fidelity au început să promoveze această opțiune de donator pentru consumatorii lor.

Donatorii pot contribui la aceste fonduri de câte ori doresc și pot primi o deducere fiscală imediată. Ei au, de asemenea, mult mai multă flexibilitate pentru a folosi fondurile pentru a oferi granturi pentru organizațiile lor caritabile preferate. Cercetând care dintre donatorii lor au DAF, organizațiile non-profit pot vedea cine are potențialul de a face o donație semnificativă.