Bugetul plafonat, acceptat și de Maranello, deschide noi frontiere pentru roșii, aceștia ar putea participa la cursa franceză și la campionatul american IndyCar.
O Formula 1 ieftină pare o prostie, timp de zeci de ani, categoria principală a automobilismului ne-a obișnuit cu excesele sale, cheltuielile nebunești pentru dezvoltarea tehnologică, dar și pentru aspect: o afișare de bogăție, între autovehicule imense și luxoase, jeturi private, supermașini și petreceri exclusive. Ceva se schimbă, Covid a dat lovitura decisivă unei lumi care încerca deja să-și dea un aspect de sobrietate în numele sustenabilității mediului (vezi motoare hibride).
Față de adevărata amenințare că echipele mai mici se vor retrage dintr-un campionat care va începe doar pe 5 iulie în Austria, bogații (Ferrari, Mercedes și Red Bull) s-au compromis și au acceptat așa-numitul plafon bugetar: în 2021 nu vor putea cheltui mai mult de 145 de milioane de dolari (aproximativ 133 milioane de euro), care vor scădea la 140 (128) în 2022 și 135 (123) în perioada de trei ani 2023-25. Cheltuielile de marketing și salariile șoferilor sunt excluse din plafonul de cheltuieli, cel puțin deocamdată, variind de la cele 40 de milioane ale lui Lewis Hamilton în jos.
Ferrari a acceptat plafonul bugetar la 145 de milioane, deoarece au fost recunoscute cheltuielile de cercetare și dezvoltare pentru piesele vândute echipelor clienților (suspensii, transmisii, caseta de direcție, sistem hidraulic, sistem electric).
Ce să faci cu o echipă care a fost calibrată pentru bugete de 400 de milioane pe sezon? Cum să evitați disponibilizarea a sute de tehnicieni și să-și piardă toate cunoștințele? Fără a neglija F1, există două moduri: IndyCar și Le Mans.
Primul este interesant, deoarece se desfășoară în America, adică pe piața principală a mașinilor rutiere, de care căluțul cabrat se ocupă din ce in ce mai mult. Participarea la Indianapolis 500 și apoi la întregul campionat din SUA ar fi, de asemenea, o modalitate de a promova brandul. Cu toate acestea, ipoteza Le Mans este mai mult o provocare tehnologică: noua clasă Hypercar va folosi motoare hibride care au afinitate cu unitățile de putere Formula 1, iar între cele două competiții poate exista un transfer de cunoștințe.
Lasă un răspuns